<Chcąc zwiększyć Wasze bezpieczeństwo, zachęcamy Was do asekurowania na przyrządach ze wspomaganiem hamowania
Obserwowałem wczoraj na Rozbarku asekurantów. Wiekszość realizowała tradycyjne sposoby asekuracji,
Zauważyłem 2 "operatorów" przyrządu 'ze wspomaganiem hamowania"(oba przypadki Gri gri) Cecha charakterystyczna "banan"+ brak obserwacji tego co robi partner.
Sam tytułem eksperymentu wbrew swoim przekonaniom asekurowałem z Gri gri i komfort sytuacji) zaczałem odczuwać po wpięciu się partnera do 3 przelotu.Powyżej-naprawdę ok.
To co mnie razi na sztucznych ścianach w kontekście bezpieczeństwa.
Jest przyjęte-stanowi standard buldering nad materacem ktory zapewnia bezpieczeństwo nie zabicie się, poranienia-nawet przy upadku "na płask" z paru metrów. Drogi z liną-ich start nie jest podobnie wyposazony co przy inwestycji idacej w miliony (Rozbark) jest po prostu nieuzasadnioną oszczędnością.