22 sie 2018 - 15:31:31
> No ale sytuacja o której ja pisałem i jaka doprowa
> dziła do wypadku Katarzyny polega na tym, że kończ
> ymy działalność na drodze i chcemy zabrać cały swó
> j sprzęt - np. likwidując wędkę.

Ale właśnie to o czym napisałem pozwoliłoby uniknąć tego wypadku. Gdyby Kasia zostawiła wpiętą linę w ostatni ekspres, to po wypięciu się jej z niezakręcanego karabinka stanowiskowego poleciałaby tak jak podczas wspinania. A że tego ekspresa nie było..

Likwidowanie sprzętu (ekspresów) podczas opuszczania - tak samo po poprowadzeniu drogi, jak i po wędce (tu tylko ten ostatni). Rozumiem, że masz obawy czy lina się nie wypnie podczas tego opuszczania? Jeżeli będzie napięta, to praktycznie nie ma szans - ale na pewno niebezpieczne byłoby patentowanie podczas takiego opuszczania (trochę jak wędka z jednego ekspresa).


> Ok, czyli jednak uważasz, że zamiast się przewiązy
> wać czy zjeżdżać możemy zostać opuszczeni na tym j
> ednym niezakręcanym karabinku.

Ale przewiązywać w czym? Zazwyczaj na takim stanowisku jest jedno ogniwo, przez które można przełożyć linę - czyli właśnie ten karabinek. To samo dt. zjazdu - też musiałbyś zjechać z tego karabinka. Opuszczenie jest tu w mojej opinii najbezpieczniejszą opcją - pod warunkiem, że lina będzie napięta cały czas. Zresztą do tego służy tak zaprojektowane stanowisko - do szybkiego opuszczenia po ukończeniu drogi.

Wszystko co napisałem powyżej dotyczy stanowisk pancernych - czyli dwóch atestowanych kotew połączonych jakimś rodzajem łańcucha i ogniwem wpiętym w punkt centralny. Niestety zdarza się w wielu rejonach na weście, że stanowiska zjazdowe nie budzą zaufania (niewiadomego pochodzenia kotwy, karabinki strażackie, wszystko połączone zetlałymi pętelkami, no i jeszcze osadzone w skale wątpliwej jakości - takie lokalne rękodzieła) - wtedy procedury biorą w łeb i przy opuszczaniu warto się dodatkowo asekurować węzłem zaciskowym (gdyby wyleciało stanowisko) - tylko to trochę wyższa szkoła jazdy.. podobnie jak ocena jakości samego stanowiska

pzdr
jodlosz

> Sory, że drążę ale jak widać wypadki po ludziach c
> hodzą.
Podziel się:
Temat Autor Wysłane

BHP wspinania

Mackowsky 11 lip 2018 - 16:30:43

Re: BHP wspinania

ako 11 lip 2018 - 17:49:33

Re: BHP wspinania

valdi 11 lip 2018 - 17:55:38

Re: BHP wspinania

wmg 12 lip 2018 - 13:29:33

Re: BHP wspinania

ako 12 lip 2018 - 15:24:28

Re: BHP wspinania

valdi 12 lip 2018 - 16:08:04

Re: BHP wspinania

Kajman 12 lip 2018 - 20:36:07

Re: BHP wspinania

Kajman 12 lip 2018 - 16:02:17

Re: BHP wspinania

tomekbwa 21 sie 2018 - 18:08:45

Re: BHP wspinania

valdi 21 sie 2018 - 18:43:31

Re: BHP wspinania

tomekbwa 21 sie 2018 - 19:53:30

Re: BHP wspinania

bodkin 22 sie 2018 - 12:23:51

Re: BHP wspinania

kolarz 22 sie 2018 - 12:39:03

Re: BHP wspinania

flap 22 sie 2018 - 12:54:28

Re: BHP wspinania

bodkin 22 sie 2018 - 13:20:19

Re: BHP wspinania

kolarz 22 sie 2018 - 14:27:51

Re: BHP wspinania

jodlosz 22 sie 2018 - 13:45:09

Re: BHP wspinania

bodkin 22 sie 2018 - 14:11:38

Re: BHP wspinania

jodlosz 22 sie 2018 - 14:21:37

Re: BHP wspinania

bodkin 22 sie 2018 - 14:29:22

» Re: BHP wspinania

jodlosz 22 sie 2018 - 15:31:31

Re: BHP wspinania

valdi 22 sie 2018 - 16:04:40

Re: BHP wspinania

jodlosz 22 sie 2018 - 17:16:34

Re: BHP wspinania

bodkin 22 sie 2018 - 20:50:46

Re: BHP wspinania

makar 22 sie 2018 - 19:49:46

Re: BHP wspinania

Troskliwy_Miś 23 sie 2018 - 11:02:53



Nie możesz pisać w tym wątku ponieważ został on zamknięty