Bart Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> kierownik Napisał(a):
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Jesteś daleko od prawdy. Nos z wyjęciem Great
> > Roof i Changing Corners ma trudności bodaj 12c
> (1
> > wyciąg - Glowering Spot) z przeważającymi
> > trudnościami 5.10-5.11. W ten sposób
> przeszło
> > go jak sądzę wielu ludzi, w tym rownież
> Polacy
>
> Z ciekawości, kto z Polaków przeszedł Nosa w
> podobnym stylu, tzn. klasycznie poza 2-ma
> kluczowymi wyciągami?
> Lub kto zrobił w najlepszym stylu dążącym do
> klasycznego?
[
wspinanie.pl]
> Z tego co pamiętam i przeszukałem w internecie,
> polscy wspinacze skupiali się na 1-dniowych
> przejściach i znalazłem informację o 3
> przejściach poniżej 24 godz. ale nie znalazłem
> dokładnych opisów stylu.
Ja wiem o 4 polskich przejściach poniżej 24h. Styl jest zawsze taki sam - po palach ;)
>
>
> Żeby docenić co zrobił teraz Ondra na Nosie
> trzeby by jeszcze poznać kulisy przejścia tego
> dnia.
> Za
> [
blackdiamondequipment.com]-
> yosemite-updates.html:
>
> “I believe Adam's ascent was absolutely
> impressive,” reports photographer Heinz Zak.
> “He onsighted everything up to the Great Roof,
> which unfortunately was wet.
>
> “Adam still gave it an onsight try, fell and
> gave it two more tries, finally falling at the
> very end. Although the weather was doubtable, they
> continued into the dark. Adam onsighted every
> other pitch but the Changing Corners, but since it
> was just before the rain, they decided to continue
> and topped out at midnight. Then the rain started
> and they went down.
>
> “We had been up there during the day and had
> expected them a little earlier. Pavel and I rapped
> the route, but as several parties were going up,
> we gave up near Changing Corners and jugged out.
> Too many people seemed to be in a rush to get out
> before the rain and this seemed dangerous to me.
> That is why we descended, also due to the forecast
> of rain. We put several more cairns for Adam but
> unfortunately right at the rappels for the East
> Ledges they did not quite see where to continue
> and spent a few hours bivying. Altogether for sure
> a great adventure for both of them. Here everybody
> is truly excited and impressed about the passion
> and enthusiasm and spirit of Adam!”
>
>
> Przejście Nosa przez AO plasowało by się na 7
> miejscu wśród klasycznych i do klasycznych
> dążących (kolejność subiektywna):
> 1. Lynn Hill w 1993, 4 dni
> 2. Lynn Hill w 1994, 23 godz.
> 3. Tommy Caldwell w 2005, poniżej 12 godz.
> 4. Jorg Verhoeven w 2014, 3 dni
> 5. Beth Rodden i Tommy Caldwell, zespołowe w 4
> dni.
> 6. Scott Burke (prawie)klasyczne w 12 dni -
> brakło mu przejścia Great Roof w decydującej
> próbie.
> 7. AO, styl wiadomy, 1 dzień.
>
> Chyba, że było coś w lepszym stylu a mi
> umknęło?
>
>
> [
podroze.onet.pl]
> a-na-el-capitanie/fxezs
>
> [
www.goryonline.com]
> tml
Ależ ja w pełni doceniam styl w którym Ondra atakuje w Dolinie i z całego serca mu kibicuję. Mam szczerą nadzieję że wyjedzie stamtąd z jakimś honornym przejściem w potem będzie wracał i zostawi swój własny ślad na El Capie. Mam pelną świadomość jak odważną próbą jest naparcie na Nosa z myślą o jednodniowym przejściu flash. Dyskutuję tylko ze stwierdzeniem ze zrobił "prawie klasycznie". I nie polegałbym za bardzo na danych kóre zamieszczasz poniżej - jest z pewnością mnóstwo przejść o których nie przeczytasz - bo skoro nie są w pełni klasyczne to i zbyt wiele rozgłosu się im nie nadaje.
Pozdr!