kierownik Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> radko Napisał(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jednak luz wydany wcześniej ma tu znaczenie
> !!!
> > posługując się ilustracją:
> > [
goo.gl]
> > widać że przy większym luzie:
> > - w momencie usztywnienia się układu
> (napięcie
> > liny) wspinacz z mniejszym luzem znajduje się
> > wyżej
> > i kiedy zaczyna działać moment wahadła z
> > wieloboku sił wynika że powstała siła
> pozioma
> > będzie większa
> > i dwa
> > - na odcinku od wspinacza do ostatniego
> przelotu
> > pracuje dłuższy odcinek liny (bardziej
> > rozproszone i większe pochłonięcie udaru
> przez
> > linę = mniejsza siła graniczna
> > podsumowując
> > asekuracja dynamiczna i wiekszy luz miały by
> tu
> > znaczenie.
> > pozdr
>
> To prawda - mogło być jeszcze gorzej - zerowy
> luz w momencie odpadnięcia - tak jak piszesz.
> Albo jeszcze jeszcze gorzej - mógł wybrać linę
> skracając ramię wahadła w trakcie lotu. Ale
> żeby było lepiej to trzeba po prostu aekurować
> dynamicznie - co polega na uelastycznieniu ukladu
> (wydaniu luzu, podskoku etc.) w fazie hamowania
> lotu. Z wydania 6m luzu i dowiązaia liny do
> drzewa zysk będzie niewielki a może i nowego
> partnera trzeba bedzie szukać ;)
Kierowniku- asekurant wybrał linę podczas lotu!!!(min. pół metra!!!) (0,25min) i jestem na 99% pewny że to gri-gri (a przeglądałem ten film klatka po klatce)- asekurant masakra!!!! Może jak znajdę czas to opiszę co i jak, na razie wolę jechać w skaly (z normalnym (bezpiecznym) przyrządem;))
Pozdr.
Łukasz Muller
Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-06-18 12:54 przez lukmul.