dominobb Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> @trek: zapominasz chyba, że większość
> wspinaczy, którzy teraz osiagnęli szczyt,
> korzystali z pomocy Szerpów (przy zakładaniu
> obozów, poręczowaniu itd.), niektórzy wchodzili
> z tlenem
> Polacy chcą dokonać wejścia sportowego, a nie
> kolejnego komercyjnego
Bzdury piszesz - jako pierwsi w tym sezonie (26-go) szczyt osiągnęli Pakistańczycy - 6 osób - szli bez tlenu i bez Szerpów i nie było to wejście komercyjne. W tym dniu na szczyt weszły też trzy Nepalki, Hiszpanie, Włosi, Czesi, Anglicy
[
www.explorersweb.com]
W sumie w czasie okna 26-27 lipca, na szczyt weszło 37 osób - o 7 więcej niż w rekordowym roku 2012.
Co masz na myśli pisząc o sportowym wejściu Polaków? Z tych 37 osób przynajmniej 50% dokonało właśnie takiego wejścia - dało się.
Na to, że Polacy nie weszli złożyło się kilka spraw. Gdy oni siedzieli w bazie po założeniu C2 (bo u góry "były ciężkie warunki") to inne ekipy zakładały w tym czasie trójke i aklimatyzowały się.
Gdy Polacy po założeniu trójki stwierdzili, że:"Niestety warunki okazują się niesprzyjające. Ze względu na grząski, niezwiązany z podłożem, śnieg postanawiamy przerwać rekonesans na wys. ok 7500 m n.p.m. i powrócić do C3. Po spędzonej tam kolejnej nocy, 24.07 cala ekipa wraca do BC" - [
polskihimalaizmzimowy.pl]
to inne ekipy twierdzą, że: "Weather is holding, snow conditions are good, forecast is promising and majority of climbers reached C4 (7800m), this afternoon. After resting and eating/drinking for a few hours, it’s the time for the ultimate push. It’s the time to go to the summit of K2." - [
www.explorersweb.com]
Teraz Polacy podjęli wreszcie próbę zaatakowania szczytu - tyle tylko, że patrząc na prognozę, nic z tego nie wyjdzie bo będzie wiało ponad 60km/h. I co, myślisz, że jeśli im się uda wejść to będzie to wejście czysto sportowe, bez pomocy Szerpów? Myślisz, że będą szli obok poręczówek, które założyły ekipy idące do szczytu 26-go i nie będą korzystać z nich? Patrząc na sekwencję działań Polaków, wręcz można zaryzykować twierdzenie, że czekali aż inni powieszą poręczówki do samej góry a oni później, bez tłoku i za free je wykorzystają. Taka taktyka "na sępa" :-) To, że Polacy nie weszli w oknie 26-27 nie jest wynikiem trudnych, niesprzyjających warunków (dla kobiet z Nepalu nie okazały się one trudne), jest wynikiem asekuranckiego i bojaźliwego podejścia do K2 i błedów taktycznych. Złej baletnicy ...
I to ma być ekipa na zimową wyprawę!??????
>Co do BP Middle - chyba zapominasz, że Polskiej
> drogi z lat 80. NIKT jeszcze nie powtórzył,
> więc trudno wymagać, aby koniecznie udało się
> to teraz...
Tu akurat masz rację.
Jedna tylko uwaga - kolejny raz popełniono błąd taktyczny - atak ze zbyt niskiego obozu. Gdyby atakowali z czwórki, mieliby znacznie większe szanse
Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2014-07-28 12:34 przez berec.