Dla marud, którym mało tradów ;)
Lista z Kołoczka, Zborowa, Okiennika i Rzędek.
Na forum Gór, podlinkowanym gdzieś wyżej, jest jeszcze spis Miłosza z okolic Krakowa (Okiennik poniżej też jest przez niego opracowany).
KOŁOCZEK
Dziewica
1.Kołkówka VI.1+ – klasyk, trudności (szczególnie z asekuracją) na starcie
2.Komin Dziewicy IV+ – droga kursowa, dobra asekuracja, ciekawe wspinanie w zacięciu
3.Cnotka VI – szeroka rysa, możliwość zaasekurowania się z ringów z drogi 'Dwaj Panowie J”
4.Rysa Wacha VI.1 – trudno na starcie i tamże ring
5.Środkowa Rysa VI
6.Prawa Rysa V+
Trzy Córki
1.Gorąca Rysa V – bardzo ładna ryska, doskonała asekuracja
2.Żabi komin III – raczej dla „szambonurów”
3.Komin Hereczka VI
4.Lewa Ryska IV+ – krótka, kursowa droga
5.Prawa Ryska V- – jw.
Tata
1.Komin Gwoździa VI.2+ – dobra asekuracja, przewieszona, szeroka rysa
2. Komin Długosza IV+ – kruchawo na górze
3.Strzały w Dodge City VI.1+ – ring w trudnościach
4.Goryli Kominek VI
5. Rysa Elektryków VI - bulder na starcie
Jarzębinka
1.Kominek Komusińskiego IV
2.Jarzębinka V – klasyk, ring w trudnościach
3.Prostowanie Jarzębinki VI+ – ringi w trudnościach
4.Podwójna Aspirynka IV – kursowy klasyk
5.Rysa Trzech Andrzejów VI+ - dobra asekuracja, wyślizgane
Z Błękitnymi Lotami
1. rysa ? - wie ktoś coś o tym
2. Błękitne Loty IV
Kazerma
1.Brzózka IV
2.Oko Demona VI.2+
Lekcja
1.Hokej VI.1 – dobra asekuracja, trudności na dole
2.Rysa Mechaników V+
ZBORÓW
Młynarze, Świnki, itd.
1.rysa między Świnką, a Zajączkiem V – raczej niechodzona
2.Wszawe Ryski Lewe VI
3.Wszawe Ryski Prawe VI.1 – wymagająca asekuracja
4.Bumerang V+
5.Wrzeciono Prawe VI+ – krzak rosnący na środku mówi sam za siebie
6.Lewe Kaskady VI – klasyk, nieco wyślizgane
7.Prawe Kaskady VI+ – megaklasyk, nieco wyślizgane, przewieszone i wymaga przypaku
8.Mysi Trawers VI+ – startuje Prawymi Kaskadami i w prawo aż do Filara Halinki
9.Sedes IV
10.rysa IV+ – droga kursowa
11.Filarek Halinki III – droga kursowa
Kogut
1.? III – ładne wspinanie w połogiej płycie, ring
2.Sokolik IV – zacięcie
Długa Grań
1.Rysa Gąsieckiego VI – nie wiem jak tam teraz jest z asekuracją
2.Prawy Gąsiecki VI
3.Lewa Rysa V – możliwość skorzystania z ringów z sąsiednich dróg
4.Prawa Rysa IV
5.Diagonala VI+ – bardzo ładne i dość długie wspinanie
Dolna Baszta
1.300% Normy VI.2+ – spit na starcie
2.? IV
Rygiel
1. Przez Różę V+
Wielbłąd
1.Jembasówka VI.1+ – trudniejsze od 'Kołkówki', dobra asekuracja
2.rysa VI.1 – na lewo od 'Jembasówki', na dole kiepska asekuracja
W tej okolicy jest dużo łatwiejszych 'tradów', ale że kursów nie prowadzam to nie są mi zbyt znane. Może jakiś instruktor się połakomi na ich wypisanie. Nie są mi znane również drogi na Sadku, Kruku i Dwoistej.
RZĘDKOWICE
Wysoka
1. droga wejściowa III
2. Zacięcie Fligla VI+ - na prawo od drogi wejściowej
3. rysa V+ - następna na prawo
4. ? V
5. Droga Dziędzielewicza V
6. ? V
Mała Grań
Sporo kursowych dróg
Baszta
1. ? V+ - na lewo od 'Zadymionych Kropelek'
Turnia Szefa
1. rampa V+
2. ? VI.1+
Studnisko
1. ? V – na lewo od 'Kanciku Studniska'
2. Heine-Medina VI.1+
3. Blood, Sweat and Tears VI.2+
4. studia 1 III
5. studnia 2 V
6. ? VI – rysa na prawo od 'Desantu Gdańskiego'
7. ? VI+ – ścianką na prawo od 'Desantu Gdańskiego'
Mały Mur
1. Pojedynek na Wietrze VI.1
2. ? V – rysa na prawo od 'Obowiązku Małżeńskiego'
3. ? V – rysa na prawo od 'Kastrujących Oblubienic'
Turnia Cyklopa
1. Na Własnych Kościach VI.4
2. ? VI.1 – na prawo od '622 Upadki Bunga'
3. ? III
Lechfor i okolice
1. Najtrudniejsza Rysa Świata VI.3
2. ? V – rysa na prawo
3. Filar Lechfora V
4. Pokrzywka VI
5. Rysa Ślązaków VI
6. Rysa Momatiuka VI
7. rysa VI+ – na prawo od 'Tupotu Henia'
8. Łabędzi Śpiew VI.2+
9. rysa V – wyjście na kamol
10. Przez Różę IV
11. Komin III
Turnia Kursantów
1. rysa VI
2. rysa VI – obie na lewo od 'Pochodu Esesmanów'
3. Czerwona Piątka V
4. ? IV
5. Rysa Rzeszutki V
Narożna
Kilka łatwych dróg
Garaż
1. Filar III
2. Lewa Rampa V+
3. Prawa Rampa VI.1 – w przewieszeniu po klamach, asekuracja z pętli
4. Cyklon B VI.3
5. Cyklon A VI.1+
6. Żyła VI.2+
7. ? VI+ – na prawo od 'Super Żyły'
Okiennik Rzędkowicki
1. Komin Małżeński IV+
2. ? IV – na lewo od 'Nikodemówki'
3. Gardinsztanga VI.4 – rysa wdahu
Słoneczna Turnia
1. Rysa Czoka VI.1+
2. Rysa Opozdy VI.3
3. Rysa Kukuczki VI+
4. Słoneczny Trawers V
Leśna
1. Komin Zyzaka VI – trudno na starcie
2. Komin Majchrowicza IV+
3. Komin Leśnej IV
4. Wywłoka VI.2
5. rysa V+
6. Niespełnione Obietnice VI.1
7. Lewy Komin Leśnej IV
Solidarność i okolice sobie podaruję. Jest tam kilka dróg do VI
OKIENNIK WIELKI
Ser Kukuczki VI, otwarta ścianą znad przełazu, zaraz na prawo od Czarcich Harców (można w ostateczności skorzystać z 2-3 ringów), asekuracja z pętli i kostek
Rysa na prawo od Sera Szwajcarskiego VI, znad przełazu, nietrudna jak na swoją wycenę, ale ciekawe wspinanie, bezproblemowa asekuracja
Śliczne Zacięcie V, dolna częśc trójkowa, trawers w poprzek Super Brudasa (1 ring) i wyjściową ryską (V) - klasyk
Rysa na lewo od Czarnych Dziupli nominalnie VI, ale trudniejsze od niejednej VI.1+;) - rozszerzająca się obła ryska na dole i okapik w środkowej części, można się dowolnie asekurować z kostek i camów, ale trzymać się cały cza trzeba
Mein Kampf VI.2, na startowej płytce ring, trudności w rysie przecinającej okapik - trzeba się gęsto asekurować!
Rysa na prawo od Mein Kampf (Komin w Bliźniaczej) VI+/VI.1, trudności w mocno przewieszonej rysie, o dziwo - wcale nie po wielkich chwytach - bolesne klinowania, asekuracja b. dobra - naprawdę warto zrobić
Rysa (zacięcie) na lewo od Koksika Zdrój IV+, bardzo fajna nietrudna rysa, dużo wspinania i asekurowania
Komin na prawo od Koksika IV, szeroki komin, trzeba poszukać miejsc do założenia przelotów
Wesoła Krzakówka VI.1+, piękna rysa z dobrą asekuracją, na górze można skorzystać z ringów z Emylou Harris
Śląski Filar VI.1+/2 - megaklasyk - szeroka przewieszona rysa, jeżeli tylko się odważymy - widownia gwarantowana
Rysa Fijała VI+, również klasyk, trudne jak na swoją wycenę, ale asekuracja b. dobra, obowiązkowy punkt programu
Ludzie z Żelaza V+, trudności na górze, wyjście wspólne z Rysą Fijała, bez rewelacji
Rysa Nastolatków VI.1, start wspólny z Cybantami, dalej na własnej - wygląda znacznie łatwiej niż jest w rzeczywistości:)
Na zachętę zdjęcie :)
'Na Własnych Kościach' VI.4, wspina się Marcin Opozda
Zmieniany 6 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-02-01 18:21 przez Less-R.