Bo fakt faktem jest ze MSWiA TOPR troszeczke olalo, a zaczelo sie od deklaracji Janika i Galazkowskiego ktorzy obiecali ze pierwszy nowy smiglowiec trafi do Zakopanego. Jak widac LPR zakupil A 109 i bedzie on latal w Warszawie...Jesli Heliseco dostanie certyfikacje to stanie sie konkurentem dla LPR-u z taka flota Mi-2,Kani i Sokolow nie tylko na polskim rynku. Co sie bedzie nadal dzialo w Zakopanem to czas pokaze bo Sokol jest teraz doskonale wyposazony a i luke prawna sie znajdzie. W transporcie sanitarnym na ziemi nie ma niczego takiego jak specjalne certyfikaty firm. Certyfikaty i homologacje maja karetki i sa tez na to odpowiednie przepisy i specyfikacje. To ze LPR jest SPZOZ to wiem a teraz zgodnie z uchwala sejmu komornicy wam na pensje nie wejda :) Nie rozumiem co Straz Graniczna miala odpuscic skoro jest w systemie SAR i bieze udzial w akcjach ratowniczych dla PSP i w razie potrzeby dla GOPR-u i TOPR-u. Tam jest problem stalej zalogi medycznej a to przeciez kosztuje i nie ma odpowienich przepisow. Moim zdaniem bledem jest jest wciagniecie TOPR-owskiego Sokola do LSPP bo to by duzo pomoglo bo w koncu chcac nie chca TOPR podlega MSWiA :) !!!