Linki do zarzadzenia, cennika i mapki na stronach PNGS:
[
www.pngs.pulsar.net.pl]
[
www.pngs.pulsar.net.pl]
[
www.pngs.pulsar.net.pl]
Zastanawia mnie zastosowany w tej sytuacji myk: dyrektor PNGS swoim zarzadzeniem wprowadza tylko oplaty, natomiast ich wysokosc ustala kierownik gospodarstwa pomocniczego przy Parku - czy nie komplikuje to nam jakos drogi odwolawczej?
Przypominam, ze wymieniona w Ustawe o ochronie przyrody kwota za wstep na teren parku narodowego nie moze przekraczac 6 zl waloryzowanych o wskaznik inflacji. Wiec 10 zl i brak znizek jest chyba do podwazenia. Co ciekawe zarzadzenia datowane sa na 1 i 19 maja, ale opublikowane zostaly dzisiaj (przynajmniej od dzis wisza na stronie), z terminem wejscia w zycie 1 czerwca (co z vacatio legis od ogloszenia do wejscia w zycie?).
Co na to prawnicy? Jaka jest droga odwolawcza od takich zarzadzen?
Z drugiej strony trzeba dazyc do rozmow, chociaz tryb wprowadzenia tych regulacji - bez najmniejszej proby kontaktu z PZA czy osobami, ktore dyrekcja Parku (poprzednia, ale zawsze) znala dobrze z wczesniejszych rozmow dowodzi, ze w ogole nie jestemy postrzegani jako partnerzy i ewentualnym rozmowom wrozy niezbyt dobrze.
Z czesci dotyczacej wspinaczki widac zreszta wyraznie chec zniechecania ludzi do jej podejmowania - wysokosc oplaty, brak znizek, brak karnetow na sezon czy x wejsc - wszystko to pokazuje niechetny stosunek dyrekcji do wspinaczy i wspinania. Uwagi, ze sami sobie na to zapracowalismy proponuje sobie darowac. W tej sytuacji potrzebne sa raczej konstruktywne propozycje.
Podsumowujac - rozmawiac nalezy, mam nadzieje ze wczesniej nie dojdzie do "targania po szczekach", ale drogi prawnej rowniez bym nie odpuscil.
Pozdrowienia mimo wszystko,
Szarak